1 okt. 2013

Nu börjar höstfisket!

Bloggen har varit minst sagt understimulerad en längre tid, men fisket har ej legat på hyllan! Snarare tvärtom. Inte mindre blir det när hösten och mer behagliga vattentemperaturer börjar smyga sig på. Fick den stora äran att hålla i en 15+ som drillades i min båt av Per Gustavsson! Otroligt roligt och ett minne för livet! Det var helt klart en stationär gädda och ingen pelagisk så tanken är att dejta henne igen. Trollingfiskare kan ibland ses som ganska hemlighetsfulla. De avslöjar sällan namn på sjöar, beten de använder eller fångstområden.... Eller är det verkligen så??? Jag tror inte alls det! Jag tror att de som pysslar med trolling är ganska öppna när de pratar med varandra! Ger tips och idéer och hjälps åt! Framförallt är de nog säkerligen måna om att hjälpa de som kanske just börjat fiska! Så nej jag tror att trollingfiskare är ganska öppna när de för en dialog öga mot öga. Jag har den senaste veckan blivit väldigt restriktiv då jag gärna delar med mig av allt på både blogg och FB. Det är stor skillnad på att dela en vacker gädda med ALLA, jämfört med att dela ALL information med ALLA. Därav kommer många av kommande bilder vara redigerade, informationen bantad, fångstvatten ej angivna. Men prata gärna med mig! Det går bra ;-)

 Per Gustavsson med en dam på 15+ samt en exakt längd på 130 cm

 Otroligt hemsk mössa men en 6+ are

 Nöjd sjöbuse med på min båt för första gången.

Sol och hugg!

 Jobbigt att fota och lyfta

Hugger gör det!