9 juli 2013

Grymt fiske

Semester och livet leker! Som en utmärkt start på semestern så blev det en heldag med Konny Gustavsson. En och annan öl sänktes och ett flertal gäddor krokades av! Inget speciellt hände de första timmarna. Men sedan tog det minst sagt fart och höll på att sluta i ett fantastiskt fiske. Först en öring. Sedan pumpar Konny upp en as-grann Gädda. efter det smäller det till och jag fick pumpa mitt livs hugg. Med 30 fot kvar så stoppar det totalt och jag bara står och håller i spöt och kan inte ta in en millimeter lina. Rör inte veven på säkert 5 till 7 minuter. Märk väl att just DETTA har jag inte känt när jag drillat mina två största (10,4 och 9,7) Visst jag har fått stoppa båten, och visst de har stått stilla länge, men detta.... Nej icke....  Avslutade också med att fippla bort en gädda i klassen mellan 7 och 8 + som en god avslutning för mig på kvällen :-) Skitkul och tack Konny för en najs dag! Känner jag oss rätt så kör vi en sådan till innan vi börjar jobba igen...


Grattis till denna Konny!

OBS!!! som ni kanske märker så ser sidan annorlunda ut! Nu finns flikar med fler sidor. Även länkar till andra bloggar samt info om besökarantalet. Inläggen kommer som vanligt att hamna här på första, men titta gärna runt på de övriga flikarna. Där hittar ni minnesvärda firrar och även info om mig. Skitfiske !!!