31 dec. 2013

Årskrönika 2013

Då var det dags att summera året som gått. För första gången någonsin så tänker jag släppa lite info från min dokumentation. Jag bokför nämligen varje liten mört. Vatten, plats, beten, utrustning, färger, metod och mycket annat.

Avslutar 2013 med...

77 gäddor (trolling) (gälgrepp och återutsättning av en 15+ dam)
5 Laxar (varav en var nytt pb)
2 Öringar (varav en var nytt pb)
34 Abborrar
0 Havsöring
0 Röding
0 Regnbåge (förra året 49)
0 Braxen
0 Mört

Japp! och nu kanske ni kan gissa vad jag gått in för? Och så lär det förbli!
Gäddorna har varit många precis som jag önskat. Fått många över 100 cm, men ingen jag har godkänt själv för registrering. En ny sak som jag dock lärt mig i år är att det finns många fina damer där ute. Och när man precis tror att man är nöjd så huggen en som får en att smälta. Man blir totalt hänförd varm och förbluffad över skönheten. Jag vet! Jag har kopplat gälgreppet på henne. Tänker fortsätta med det också under 2014.

Ett gott Esox Lucius år på er mina vänner och ovänner! Skitfiske! // Henric