17 apr. 2013

Vatten !!!! 2013

Det är ungefär vid den här tiden (lite försenat) som jag får möta mitt rätta element. Motgångarna skall va stora ifall de skall besegra mig! Feber och sjukdomar glöms och göms. Bit ihop!!! allt blir glömt bara jag får vatten! Är man gäddfiskare så försvinner allt pjosk över minsta lilla förkylning, benbrott, ryggskott... i ett nafs så fort första betet fiskar. Gnälla kan man göra hemma! Blir tanten trött så finns ju alltid vattnet!

Rådande isläge får mig att skriva här! Dags att bli mer intensiv i sitt bloggande och rapporterande! Detta, men även att jag tydligen fått nya läsare som styr sina skutor mot våra vatten och rådfrågar mig gör att jag känner en viss intensivitet. Isen får just nu hårt mothugg av kraftiga vindar och en allt mer påtagligare värme. Jag räknar med en isättning till helgen i ett av hemmavatten. Efter det så hoppas jag att rådande förhållande är med mig och att det blir en dagstur på Vänern på Måndag.

Nu är vi igång kära vänner och kära ovänner! Gädda är det självklart som gäller även i år, men jag gissar på att jag kommer att lägga en hel del kraft på Lax och Öring såhär i början av fisket.

Låt oss nu hoppas att vi alla får krama många vackra damer (gädd-damer) innan vi släpper tillbaks dem!
Önskar och hoppas att ni alla får ett Skitfiske!!!

//Henric

PS just det ja!!! Råkade dra något vackert sista svängen på isen! Klicka för större! Få förunnat att få ett sådant X så jag är både tacksam och glad! DS